zakladatel Collabim
Jirku poslední dobou fascinuje umělá inteligence, a tak se k nám o ní přijel rozpovídat. Už víc než deset let se pohybuje v onlajnu a znát ho můžete třeba ze SEO projektu Collabim, žejo. Jirkova beseda byla trochu strašidelná, a to zejména kvůli tomu, že díky umělé inteligenci nebudou mít (možná jednou) markeťáci co jíst. Automatické modely řízení kampaní, o kterých se Jirka rozpovídal, vyděsily nejednoho markeťáka v místnosti, a proto se to dotazy jen hemžilo.
kreativa, UX, grafika
Začátkem léta proběhla další pionýrská schůze. Milovník souborů Jakub Kašík aka Kuba, který stojí za projektem uschovna.cz, nám ukázal, jak udělat sdílení dat intuitivnější a zkrátka víc sexy. Během jeho povídání o start-upu Datawall se to dotazy jenom hemžilo a o pravou pionýrskou sváču se postaraly srdcařky Vendy a Šelby.
Freelancer
Speakerovskou roli tentokrát přijal Míra Podorský, jůiks designér, který stojí za projekty jako je třeba Wifič, Bileto nebo Storyous. Ukázal nám pár postupů, které nám pomůžou uvažovat o zdánlivě známých věcech jinak. Viděli jsme i konkrétní případy jeho úspěšných i méně úspěšných projektů, protože chybami se člověk taky učí.
Web developer – Mews Systems
Jirka nám povídal o budování startupu ze svého, tedy ajťáckého, pohledu a o tom, jak může takový programátor přispět k rozvoji businessu, o kterém (aspoň ze začátku) nic neví. Firma Mews Systems vytváří hotelový online rezervační systém, nyní působí už ve 20 zemích světa, což fakt není málo.
SMW crew
Letní pionýři byli v limitované edici a v jiné formě. Přednášeli zakládající členové a ostatní se přidávali s komentáři a názory. Naše téma bylo digitálně-sportovní. Rozebírali jsme totiž marketingové a digitální aktivity spojené s olympiádou. A byli jsme tak zapálení do diskuze, že z toho ani nemáme video.
online marketing director – Restu.cz
account manager – H1
Přednášející duo Honza&Honza měli své číslo perfektně secvičeno. Provedli nás krok po kroku tím, jak vypadalo využití See-Think-Do-Care u Restu, my jsme se poctivě ptali. Na závěr se s námi podělili i o case study ohledně sociálních sítí, takže přišly na přetřes všechny ty Instagramy a Facebooky.
UX designer – LMC
Martin Mráz mluvil o tom, že žádný nápad není špatný. Jak to ale vyzkoušet? Poradil nám rychlou a hlavně levnou cestu. Všechno se točilo kolem UX, nové věci jsme se učili na konkrétních příkladech problémů, které LMC řešilo u serveru Prace.cz a o kterých jsme mohli i diskutovat a ptát se, prostě beseda, jak má být.
Product innovation – Rockaway
Únorové role přednášejícího se ujal Jan Habich a představil nám úspěšnou, ale i neúspěšnou kampaň na Kickstarteru, protože chybami se člověk učí. O tom svědči i fakt, že ač jejich první kampaň nedopadla úplně nejlíp, při té druhé už vybrali přes 5 milionů korun.
SMW crew
Třetí pionýry jsme pojali netradičně, a to formou vánoční besídky, kde jsme si zanalyzovali ty nejzajímavější case studies z uplynulého roku. Řečník nebyl, protože řečnil každý, kdo měl k tématu co říct.
SEO analytics – Collabim
Jako další téma jsme (si) vybrali SEO a analýzu klíčových slov. Přednášel nám náš bývalý parťák Petr Bechyně, současně vývojář v pražském Collabimu. Zaměřil se hlavně na to, jak důležitá je analýza klíčových slov, protože se na ni dost často zapomíná, přitom je… no zkrátka klíčová.
COO – SocialSharks
Prvním řečníkem byla Nikol Skočíková. Tématem byl obsah (protože obsah je král!), a to zejména na sociálních sítích jako je Facebook nebo Twitter. Nechyběly konkrétní příklady přímo z dílny Socialsharks, debatovalo se ostošest.